Zilele trecute am făcut o analiză a celor mai puțin cercetate zone din România din punct de vedere herpetologic și spre surprinderea mea pe listă a apărut și sudul județului Argeș. Inițial am crezut că de vină ar putea fi transformarea ecosistemelor naturale în monoculturi agricole, dar studierea imaginilor satelitare a scos la iveală existența câtorva habitate forestiere de dimensiuni rezonabile. Așa că am ales Pădurea Bucov ca destinație pentru o expediție de o zi și împreună cu alți patru prieteni iubitori de reptile și amfibieni am cercetat lizierele, construcțiile abandonate, poienile și mlaștinile din zonă.

IMG_0030

Habitat

          În premieră pentru zonă am găsit broasca mare de lac (Pelophylax ridibundus), broasca râioasă verde (Bufotes viridis), broasca roșie de pădure (Rana dalmatina), șarpele de casă (Natrix natrix) și șarpele de alun (Coronella austriaca). Ce zi grozavă!

IMG_0022

Sarpele de alun (Coronella austriaca austriaca)

IMG_0032

Dan si Marian la treaba

          Acum, ceea ce urmează este destul de șocant. A fost un șoc în sensul bun al cuvântului pentru noi ca cercetători dar s-ar putea să fie un șoc serios pentru cei mai sensibili dintre cititori. Dacă nu vreți să vedeți un animal semidigerat, va spun doar că în timpul ședinței foto un șarpe a decis să regurgiteze ultima pradă-un amfibian. Și nu orice amfibian, ci o broască de pământ brună (Pelobates fuscus)! Care nu doar că a reprezentat o dată de distribuție nouă pentru zona studiată, ci semalarea în premieră a speciei în județul Argeș!

Pelobates-fuscus

Distributia cunoscuta a speciei….

          Ultima șansă pentru a închide fereastra…

.

.

.

IMG_0040

Sarpele de casa si broasca de pamant bruna

IMG_0046

Pelobates fuscus – Raca, jud. Arges 22.08.2016

          Dacă ați ajuns pană aici atunci dați-mi voie să vă felicit și să vă urez și vouă spor la descoperiri!

