Era vineri seara și ne îndreptăm relaxați către Basarabia. La ieșirea dinspre Galați din orașul Brăila am avut parte de un adevărat șoc când în mijlocul șoselei am văzut o țestoasă. Și nu orice țestoasă, că de apă mai tot văzusem acolo ieșind din bălțile Dunării. Era o țestoasă dobrogeană! Corina a oprit mașina, bagajele au zburat care încotro, eu am dirijat traficul și în câteva clipe animalul se afla în siguranță în afara părții carosabile.

IMG_0001

Locul unde am gasit-o

IMG_20160702_073608

La cateva clipe de la salvare

          Deși era probabil prima semnalare a speciei în județ pentru mine era clar că supa de găluște că nu este vorba de o extindere a arealului ci de „opera” unor braconieri care au furat țestoasa din Dobrogea și ori se săturaseră de ea ori reușise să evadeze pe sub gard.

20. Testoasa dobrogeana

Distributia naturala a speciei in Romania

          Așadar eram în Brăila, cu o țestoasă ce provenea din Tulcea, îndreptându-ne către un punct de trecere a frontierei… Nu mai aveam timp de ajuns în Dobrogea așa că am apelat la bunicii unor prieteni de-ai Mariei din Galați care au acceptat să o găzduiască până revenim noi de peste Prut.

          Luni după-amiază am recuperat-o, bine hrănită și foarte vioaie, am suit-o pe bac și am luat calea celui mai apropiat habitat al speciei, Munții Măcin, unde va duce o viață liniștită.

IMG_20160704_172829

Drumul cu bac-ul

IMG_0007

Muntii Macin

IMG_0009

Aici am facut dreapta

IMG_0023

Momentul mult asteptat

IMG_0028

Testoasa in habitat

          Deci de relaxare n-am am avut parte, dar nu ne plângem. 😉

 

