Deși este ciudat să vezi toți șerpii înainte de a observa toate broaștele iată că totuși m-am aflat în postura delicată de a fi fotografiat balaur sau boa fără să fi întâlnit măcar un … brotăcel.

Sigur, îl bifasem de mult pe cel răsăritean, dar nu aveam deloc pace; doar iarba este întotdeauna mai verde pe partea cealaltă, nu-i așa?!

Harta
Răspândirea brotăcelului

Și astfel am trecut pe cealaltă parte a Carpaților, în Transilvania, pentru a căuta o Hyla arborea pură, fără gene caracteristice rudelor sale muntene, moldovene sau dobrogene.

Habitat
Habitat ardelean

Am dat de el într-o construcție hidrotehnică abandonată. L-am scos cu grijă la lumină și căldură, unde mulțumit de intervenția noastră s-a suit tacticos într-un arbust și și-a schimbat culoarea.

IMG_0040
In situ
IMG_0033
Brotăcelul (Hyla arborea)

Acum pot dormi liniștit, am terminat în sfârșit de pozat toți amfibienii din România. Și am o nouă specie favorită!

Lasă un comentariu