Analizând notițele adunate de-a lungul timpului mi-e greu să accept că au trecut peste zece ani de când nu am mai fotografiat o viperă de munte.

          Din vara anului 2002, când am întâlnit o femelă în Făgăraș, nu am mai avut ocazia să mă bucur de aceasta specie. Până ieri, când împreună cu Doru Panaitescu am dat o tură pe Transfagărășan.

Transfăgărașanul

Transfăgărașanul

Lacul Bâlea

Lacul Bâlea

          Tipic pentru locație, am experimentat toate cele patru anotimpuri în câteva ore, dar fiecare fenomen atmosferic a scos la iveală câte un animal interesant. Pe ploaie am găsit amfibieni:

Broasca râioasă brună (Bufo bufo)

Broasca râioasă brună (Bufo bufo)

Buhaiul de baltă cu burta galbenă (Bombina variegata)

Buhaiul cu burta galbenă (Bombina variegata variegata)

          Pe ger ne-am concentrat pe păsări:

Pescărelul negru (Cinclus cinclus)

Pescărelul negru (Cinclus cinclus)

Forfecuța (Loxia curvirostra)

Forfecuța (Loxia curvirostra)

Brumărița de stâncă (Prunella collaris)

Brumărița de stâncă (Prunella collaris)

          Iar în prețioasele ore de soare am admirat reptilele:

Șopârla de munte (Zootoca vivipara)

Șopârla de munte (Zootoca vivipara vivipara)

Vipera de munte (Vipera berus), mascul

Vipera de munte (Vipera berus berus), mascul

Vipera de munte (Vipera berus) © Doru Panaitescu

Vipera de munte (Vipera berus berus)  © Doru Panaitescu

Iata-l si pe Doru!

Iata-l si pe Doru!

Vipera de munte  (Vipera berus)

Vipera de munte (Vipera berus berus)

Distribuția pe județe

Distribuția pe județe a viperei comune

Vipera de munte (Vipera berus)

Vipera de munte (Vipera berus berus)

          Pe curând!

