Nu e nicio gluma si desi pare greu de crezut nici nu sunt varatiunile muntene, moldovene si ardelene ale denumirii unei specii.

          Sunt trei pasari diferite, inrudite cu cocorii, dar de dimensiuni mai mici si cu prostul obicei de a sta ascunse in vegetatie. Prost pentru birdwatcherii ce nu stau grozav la capitolul rabdare desigur.

          Mai mult datorita norocului decat al rabdarii am reusit in ani precedenti sa observ carstelul si cristelul, dar eram suparat nevoie mare ca nu aveam si eu pe lista crestetul. Din fericire, in urma vizitei recente la Comana problema a fost solutionata.

          Evident ca pe langa crestetul cenusiu, am vazut si serpi de apa, broaste mari de lac si gusteri, dar in plin sezon de migratie am preferat sa ma concentrez pe pasarile care imi vor lipsi pana la primavara, ca uliganii pescari, lacarii, privighetorile, tiganusii, fluierarii, chirighitele, starcii pitici si galbeni, egretele mici, muscarii si pitulicile.

Balta Comana

Balta Comana

Broasca mare de lac

Broasca mare de lac

 Privighetoare roșcată

Privighetoare roșcată

 Lăcar de stuf

Lăcar de stuf

Crestețul cenușiu (Porzana parva)

Crestețul cenușiu (Porzana parva)

          Dar tot nu e bine. Ca si crestetii astia sunt  de trei feluri si eu acum am doar unul. Deci fuga inapoi la balta!

Da` unde a dispărut stârcul?! © Cristian Mihai

Da` unde a dispărut stârcul?! © Cristian Mihai

