Sau Denistepe. Poate Deniz Tepe?!… câte bordeie, atâtea obiceie.

          Unul din locurile mele favorite din Dobrogea; subiect ce apare in conversatie cel putin o data pe zi, dar de ce? Ce are dealul asta de nici 300 de metri, chinuit de exploatari miniere, agricultura si pasunat atat de special incat a capatat mai multa importanta pentru mine decat orice alta zona din lume?

Vedere dinpre est

Vedere dinpre est

          Simplu. Are balaur!

          Ei si?! veti zice. Ce Macinul nu are, sau Gura Dobrogei?!

          Or avea, dar cu toate eforturile depuse si zecile ore de teren pierdute, doar aici am gasit si eu o dovada a existentei lui in spatiul carpato-danubiano-pontic si pana sa gasesc bestia in carne si oase ma voi mandri cu pielea naparlita a unui juvenil. Am o potcoava, mai imi trebuie trei; si calul.

Exuvie

Exuvie

          Vom prinde si fotografia un balaur aici. Sunt convins.Ce avem de facut pentru asta?

          Sa ne intensificam cautarile in lunile de primavara si toamna. Sa nu cedam in fata arsitei, rocilor taioase, cainilor de stana, capuselor, lipsei de apa si umbra si sa patrulam prin toate rapele pana ajungem sa ne punem la indoiala motivatiile si propria sanatate mintala. Iar apoi sa repetam figura pe celelalt versant!

          Teoretic, in opt iesiri de weekend pe an impartite echitabil intre Mai si Septembrie cred ca l-am putea dovedi. Pana acum, cand am avut cu cine, nu am avut cand, iar cand am avut timp nu am gasit partener. Si in ocaziile in care alinierea planatelor a adus timp liber, parteneri si bani de benzina, vremea propice se terminase cu cateva ore inaintea sosirii noastre. Dar si-a revenit la putin timp dupa strangerea taberei, evident.

          Pentru potentialii „vanatori de balauri” care ma vor insoti in viitorul cat mai apropiat,  sau se vor incumeta intr-o expeditie solitara, voi prezenta observatiile personale din ultimii ani, in ideea ca daca nu curge pica, si daca nu gasim balaur, un lifer sau ceva interesant tot se va fotografia.

Soparla de iarba

Soparla de iarba

Guster

Guster

Sarpe rau

Sarpe de stepa

Sarpe de casa

Sarpe de casa

          La tot pasul se pot zari iepuri de camp, pe langa constructii si soareci si orbeti, in lanuri capriori, si in varf, vulpi.

Vulpe

          Pasarile mai rare ale tarii se pot vedea cu usurinta, mai ales daca vantul schimbarii bate din directia potrivita: serpar, uligan pescar, vanturel de seara, acvila mica si tipatoare mica, erete sur, sorecar mare, cristel de camp, pasarea ogorului, caprimulg, pietrar negru si rasaritean sau vrabie negricioasa.

Cristel de camp

Caprimulg

          Sper sa ve vedem acolo!

