Am convingerea că peste jumătate din populaţia ţării, dacă ar fi întrebată unde trăiesc cam toţi  şerpii la noi, ar răspunde fără a clipi Băile Herculane! Şi culmea e că ar cam avea dreptate.
Acum mulţi ani, pe când eram în gimnaziu am campat cu tot cu rucsacul plin de jucării pe Valea Cernei  iar bogăţia faunei m-a făcut să revin anual până spre terminarea liceului. Acolo am văzut prima viperă, acolo m-a muşcat primul şarpe, acolo mi-am făcut ucenicia în căutarea animalelor. Ce vremuri!

Iată şi alte zone de care mă simt legat şi pe care le recomand cu căldură.

          Codrii Vlăsiei, sau mai bine zis ce a mai rămas din zonele care până spre mijlocul secolului trecut încă mai aveau haite de lupi sunt relativ ușor accesibili și ascund o serie de specii rare sau interesante. Pădurile insulare din jurul Bucureştiului ne cheamă an de an.

          Sudul Dobrogei, de la coborarea de pe bac la Ostrov și până la Hagieni, e una din cele mai frumoase zone din toată țara, cel puțin pentru un pasionat de natură. Fără a mai vorbi de bogația de specii din Canaraua Fetii sau Dumbrăveni, asfaltul atrage țestoase și șerpi iar păsările de pradă planează cam oriunde vezi cu ochii.  Drumul e liber și niciodată nu știi ce animal iți va trece calea după următorul cot:

          http://fieldherping.eu/Forum/viewtopic.php?f=13&t=404

          http://fieldherping.eu/Forum/viewtopic.php?f=13&t=1108

          Închei cu Cetatea Histria, pentru ca aici a început totul.

Cetatea Histria, circa 1985

Cetatea Histria, circa 1985

          Aveam doi sau poate trei ani, când părinții m-au dus să vizitez situl arheologic, pentru a mai diversifica întrucâtva concediul la mare. Și imi amintesc că pe lângă ai mei a trecut în grabă un șarpe, în timp ce eu mă aflam cocoțat pe vreun zid. Nu l-am văzut, sau cel puțin nu țin minte. Ceea ce însă nu pot uita este curiozitatea pe care menționarea animalului a stârnit-o în mine!

          Îmi place să cred că a fost un șarpe rău (Dolicophis caspius). Cel mai probabil însă a fost un șarpe de apă (Natrix tessellata). Iata-i pozați  între vestitele ruine la reuniunea de douazeci de ani:

Șarpele rău (Dolicophis caspius) AKA suspectul

Șarpele rău (Dolicophis caspius) AKA suspectul

Șarpele de apă (Natrix tessellata) AKA vinovatul

Șarpele de apă (Natrix tessellata) AKA vinovatul

          Și uite cum o vizită de nici două ore mi-a creionat destinul.

          Bine că nu m-au dus la Cazinoul din Constanța. 🙂

